Tuesday, October 18, 2011

Gubahan Bunga Segar.

Assalammualaikum wbt.

Moga kalian sihat2 hendaknya.

Weekend hari tu sepupu saya kawin. Maka saya dan mama sudah berkampung di rumah uda saya di Klang 2 3 hari sebelum majlis.

Kami menolong la mana2 yang patut. Isi bunga telur dan yang sewaktu dengannya.

Saya sempat belajar dengan makcik saya Mazrina @ Mak Wa cara-cara menggubah bunga segar.

Saya kata nak belajar, makcik saya ketawa katanya dia bukan pro pun. Tapi bagi saya makcik saya memang berseni dan kreatif. Buat kek pandai, hias menghias pun pandai. Bakat yang Allah bagi pada setiap hambanya :)

Dia pun suruh saya buat sebakul gubahan bunga segar sambil saya memerhatikan dia menggubah bakul yang lagi satu. Kiranya ada dua gubahan bunga dalam bakul.

Kira basicnya saya dah paham la cara nak gubah bunga.

Tq ye makwa..

Nanti berkampung di rumah mama pula ye bulan 11 ni :)




Gubahan bunga yang saya belajar.





Nanti nak masuk kelas lagi dengan mak wa.



P/S Pelamin by Mak Wa & Pak Su


0 comments:

Post a Comment