Friday, December 2, 2011

Yang lama kembali berseri.


Assalammualaikum wbt..

Saya baru belajar menggubah bunga, jadinya perasaan tu kalo nampak bunga mcm geram je kan.. Tangan tu rasa mcm nak cucuk2 bunga je rasanya.

Beberapa hari sebelum majlis kawin adik saya,
saya tengok mama rendam bunga hiasan, kiranya nak cuci bunga tu.

Lepas dikeringkan saya tengok bunga tu tak digubah kembali.
Jadinya saya dengan pantas duduk bersila mahu menggubah bunga sambil diperhatikan Tok Dah (nenek saya). Peluang yang ditunggu2..

Sambil cucuk2 bunga tu saya tanya nenek saya, ok ke gini Tok Dah?
Nenek saya kata, boleh le tu...hehe...selamat :)

Yang penting, mama saya pun terkejut sbb bunga sudah siap digubah dan katanya menarik.

Terima kasih mama..
Ada tak lagi bunga yang nak dicuci dan digubah wahai mama?

Along suka... :))



Tadaaa....

Bunga sudah kembali berseri..

0 comments:

Post a Comment